Wednesday, October 08, 2008

Lapan Minggu Dua Hari




23 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam Saudara Ahmad,

Apa benda 8 MINGGU 2 HARI tu? Adakah kamu sdg menghitung hari mahu bergelar bapa?! Tahniah saya ucapkan. Moga kamu bisa jadi seorang bapa mithali. Ameen:-)

Tak sangka ya, masa berlalu pergi begitu pantas, tanpa kita sedari langsung. Daripada usia remaja kamu..dalam diam rupa-rupanya kamu sudah bakalan bergelar bapa. Seperti mimpi rasanya. Apa pun, tahniah lagi sekali utk kamu dan isteri kamu.

Wassalam:-)

Hartini Omar said...

semoga dalam detik2 ini, mulut mawar sentiasa basah mengalunkan kalimahNya.. dan kamu juga harus memperbanyakkan doa, semoga lahirnya menjadi insan berguna

doa saya buat anda dan keluarga, mudah-mudahan segalanya dipermudah..

Ahmad WM Omar said...

Ishan, adalah usia kandungan Mawar sewaktu ianya diimbas dan imej imbasan adalah seperti yang dipamerkan.

Hartini, terima kasih atas ingatan dan doa kamu.

Anonymous said...

sekali bace tajuk...
eh! nak kluar dah??!!
bace 2 3 kali balik,
eh 8 minggu daaa.. bukan 8 bulan..

amalkan sunnah sepanjang kehamilan, jauhi khurafat.. percaya itu, percaya ini..

-joe-

Aishah Jamal said...

Tunggu pulak bila baby dah mula bergerak dalam perut. Mula-mula terasa macam ada gelembung-gelemung kecil lepas tu...he..he..tunggu jelah. Pengalaman ini yang paling indah bagi seorang ibu tau. Awak hanya bule dengar dik Nur cerita dan rasa kat luar perut je...

Makcu said...

ala2 comellll jee...
moge dia sihat n membesar gan jayanyaa.....

Ummi Wafa said...

Tahniah! semoga insan yg bakal lahir nanti akan menjadi anak yg soleh/solehah.
Saat dan ketika ini byk dugaannya, semoga mawar tabah melalui hari2 yg mendatang w/pun berjauhan dgn yg tersayang.

amad said...

wahhh..dah nak jadi bape lah.
tahniah lah jay.
mudah2an bayi dan ibu bayi sihat sokmo didalam tempoh kehamilan ni..
bapa bayi pon same.
jelesnye...hehe

Anonymous said...

"ayah,
maafkan diriku,
kerna terlalu lama,
untuk memahami mu"

rintihan seorang anak
yang selama hayat ayahnya
telah gagal untuk menyelami
jiwa ayahnya.
seorang anak kadangkala
gagal untuk mengenali siapa
sebenarnya ayahnya.
ayah memang sukar difahami
berbanding ibu, lebih pendiam,
kuat bekerja, lebih memendam rasa.
namun kasih sayang ayah tidak pernah kurang berbanding ibu.

walid,
aku merindui pelukan mu.

syed.aljufrey

Mior Azhar said...

Tahniah untuk kedua bakal ayah ibu. Alhamdulillah..

noor said...

tahniah....
pejam celik masa akan berlalu dengan pantas...
lalui detik2 terindah ini bersama2 dengan yg tersayang sblm tiba saat ber-3...

Water Lily said...

Semoga beroleh anak yang soleh.

Tahniah buat kamu dan isteri.

Salam Ed. Semoga diberkati.

Areej said...

Awww...sho shweet! Tahniah!
Simpan mollek gmbr scan tu, tunjuk kt anak esok :)

wanita said...

tahniah..

en_me said...

en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

HaNie said...

Alhamdulillah.. Tentu gembira kan? Hanie masih menunggu saat2 indah itu. Moga kan tiba jua akhirnya..

Artozy said...

ahmad, tahniah untuk kau dan mawarmu.

semoga Allah limpahi rahmat buat kau sekeluarga.

hayat said...

Ada baby?yeahhh!!!u gonna be a hot daddy!!congrate!!

hans said...

wah...
bakal ayah la nih?
tahniah...
nak anak laki ke perempuan?
ker kembar?

Ahmad WM Omar said...

Joe, trima kasih atas ingatan.

Aishah, ya, saya pun tidak sabar-sabar untuk menanti saat itu. Saya akan mendengar Mawar bercerita nanti.

Makcu, terima kasih & semoga begitulah.

Ummi Wafa, terima kasih. Amin.

Amad, terima kasih. Aku doakan kamu juga akan cepat-cepat.

Syed al-jufrey, aku kurang mengerti. Semoga kamu akan dapat memeluk walidmu selalu.

Mior, Noor, Water Lily, Areej, Wanita, Hanie, Artozy: terima kasih semuanya atas ucapan, doa & harapan.

Hayat, thanks! Yeah, I am!

Hans, terima kasih. Aku akan gembira kalau dia lelaki tetapi tiada masalah kalau dia perempuan. Kembar, aku akan sujud syukur!

lil' Munchkin said...

alhamdulillah....

TAHNIAH!
semoga mawar, anda dan baby bahagia...sentiasa.... :)

Firjah said...

mabruk alaikuma !...jgn lupa amalkan surah2 amalan sepanjang hamil abtaranya : yasin-keselamatan,luqman-bjak,yusuf-soleh,cantik,maryam-solehah & dimudahkan bersalin....quran jika mampu 3X khatam sepanjang hamil ,jika tidak sekurang2nya sekali...
amalkan minum air zam2..banyak dijual sekarang..
solat sunat di awal pagi...
moga semuanya selamat...amin.

puteribongsu said...

hey dude!
wah...aku terlambat tahu tentang ni....hei, saya doakan awak n wife beroleh rezeki yang soleh/ah...hei, jadi papa n mama yang baik tau..hei, minta mawar jaga diri dan amalan (termasuklah suami mawar)..hei...dan hei, aku tumpang happy!!

tahniah, dan alhamdulillah.. (tetiba aku rasa jeles!) huhu