Tuesday, August 21, 2007

Di Sebalik Terapungnya Masjid




Sungguh indah suasana petang di sekitar Masjid Tengku Intan Zaharah Kuala Ibai yang lebih dikenali dengan masjid terapung kerana ianya dibina dalam laguna yang menyebabkan ia kelihatan seperti benar-benar terapung. Warnanya yang putih bersih itu seolah-olah memberitahu pengunjung bahawa ianya sebuah bangunan suci yang dibina khas bagi kemudahan orang-orang Islam untuk beribadat dan warna itu sangat tepat padanya seperti saja melengkapkan keindahan keseluruhan struktur bangunannya.

Di sebelah belakang masjid dibina lanskap yang sangat menarik dengan kemudahan untuk berjalan kaki atau jogging, tempat letak kereta, tempat berkelah, dan sebagainya yang sangat menyenangkan pengunjung. Cuma sedikit gangguan yang tidak menyenangkan apabila sesekali terpandang pasangan anak muda yang asyik memadu kasih. Barangkali mereka sudah bernikah, agaknya.

2 comments:

Anonymous said...

tuan,
"inna ba'dho dzanni ism"
-tetapi pasangan yang telah bernikah jarang sekali nak bermesra di luar rumah..
-entahlah, kadang2 kita hanya mampu mengharapkan yg baik2 saja..

Anonymous said...

Manusia akhir zaman tidak lagi malu pada Allah, apatah untuk malu sesama manusia. Minta Allah menjauhkan perbuatan yang tidak baik itu dari anak cucu kita.