Tuesday, November 28, 2006

Kereta Merah Makcik Supiah

Sejak tinggal di Kampung Gunung Pasir ini, hampir setiap hari penulis keluar untuk melaksanakan tugas-tugas yang diamanahkan. Penulis perlu menulis tentang ini kerana ingin memberitahu dunia bahawa kami amat terhutang budi kepada Makcik Supiah yang membenarkan penulis dan kawan-kawan menggunakan kereta merah lamanya, yang kami panggil “Ferrari”. Ini adalah kerana peraturan tidak membenarkan untuk membawa kenderaan sendiri selama berada di modul penempatan kampung ini atau anda akan gagal serta perlu mengulangi modul dua minggu ini.

Lagi tentang Makcik Supiah, sangat berdisiplin, kemas dan tegas. Dia pernah memenangi tempat ketiga pertandingan rumah kemas dan bersih anjuran Pejabat Kesihatan Kuala Pilah. Beliau tidak pernah lewat mengunci pintu pagarnya (7.00 pm), sarapan pagi (7.00 am), makan tengah hari (1.00 pm) dan makan malam (8.30 pm).

Satu lagi yang tidak dapat penulis lupakan, dia pernah menelefon balai polis Sri Menanti semata-mata untuk memastikan bahawa Skim Pinjaman Amanah Ikhtiar Malaysia yang disertainya adalah tidak ada kena mengena dengan “skim pinjaman Along”. Dia membuktikan khabar angin yang telah dibawa oleh orang-orang kampung itu tidak benar.

3 comments:

Dad of 4+1 said...

Bila nak post gambar Ferrari?

Nafastari said...

hehehe.. berminat nampak?
tunggu!

Ayuni Zainal said...

hehehe....nice entry maa.....gambar i takde pun....